Code House

czysty i przejrzysty kod

pozycjonowanie stron w internecie

Jeśli dana firma chce zaistnieć w internecie i wykorzystać jego potencjał sprzedażowy, pozycjonowanie stron internetowych staje się wręcz jej obowiązkiem. Przemawia za tym choćby fakt, że miesięcznie z samej wyszukiwarki Google korzysta w Polsce około dwudziestu milionów użytkowników. Prowadząc biznes w internecie, warto zatem zadbać, aby internauci bez problemu odnaleźli stronę naszej firmy w wynikach wyszukiwania. SEO oraz pozycjonowanie stron, jeśli będzie odpowiednio prowadzone, sprawi, że pojawi się ona już na pierwszej stronie wyników – im wyżej, tym oczywiście lepiej. Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony w internecie? Jakie konkretne korzyści przyniesie firmie?

Od czego zależy kolejność stron w wynikach wyszukiwania?

Jak można się domyślić, kolejność pokazywania się stron internetowych w wynikach wyszukiwania nie jest oczywiście przypadkowa. Na samej górze znajdują się reklamy, czyli płatne wyniki wyszukiwania, natomiast zaraz pod nimi strony, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego wcześniej zapytania. Za ułożenie ich w danej kolejności odpowiedzialny jest algorytm Google, którego sposób działania nie jest powszechnie znany. Wiadomo jednak, jakie czynniki wpływają na to, że strona pokaże się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Działania podjęte w tym celu to inaczej pozycjonowanie stron internetowych, czyli zwiększanie widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania. Bardzo często łączone jest z działaniami SEO, czyli optymalizacją stron internetowych pod wymogi wyszukiwarek.

Pozycjonowanie stron internetowych – korzyści dla firmy

Obecnie ludzie wpisują do wyszukiwarek wszystko, czego potrzebują, szukają lub co ich interesuje. Jednak jak pokazują badania, nie mają czasu ani tym bardziej ochoty przeglądać następnych stron z wynikami wyszukiwania. Opierają się więc na pierwszych pozycjach u góry, rzadko zjeżdżając do połowy strony lub tym bardziej na jej dół. Oznacza to, że jeśli konkurenci Twojej firmy inwestują już w działania SEO, ich strony wyświetlą się dużo wyżej, przez co użytkownicy nigdy nie trafią na Twoją. Traci się wtedy możliwość pozyskania nowych klientów, kreowania pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększania świadomości wśród konsumentów o jej istnieniu i proponowanych towarach czy usługach. Jest to strata, którą bardzo trudno jest później odrobić, dlatego warto, a nawet należy inwestować w pozycjonowanie stron internetowych – najlepiej z zaangażowaniem do tego specjalistów.

Post Author: admin