Code House

czysty i przejrzysty kod

laptop google

Bardzo często obie te formy reklamy występują obok siebie w różnego rodzaju ofertach agencji. Czy faktycznie dotyczą tego samego, jakie są między nimi podobieństwa a jakie różnice? W przypadku, kiedy ktoś nie jest do końca zorientowany w tym, na czym mogą polegać te usługi, może być mu ciężko zdecydować się na jedną z nich.

Usługa pozycjonowania strony

Przede wszystkim, pozycjonowanie stron ma za zadanie sprawienie, aby strona wyświetlała się w top 10 wyników wyszukiwania na daną frazę, która wcześniej została zdefiniowana. Jeśli więc wybierzemy frazę bardzo popularną wśród użytkowników i często wyszukiwaną, a także taką, która ma typowo sprzedażowy charakter i osiągniemy na nią sensowne pozycje- ruch na stronie za pewne mocno się zwiększy. Świadczenie tej usługi ma jednak swoją specyfikę. Zazwyczaj, kiedy otrzymujemy ofertę pozycjonowania strony, otrzymujemy też informację o tym, jak możemy się rozliczać za świadczenie usługi- może to być abonamentowa forma płatności lub też płatności za efekt. Dodatkowo, zazwyczaj trzeba wybrać do pozycjonowania minimum 3 frazy, gdyż mniejszej ilości nie opłaca się pozycjonować. Kolejną kwestią jest to, że pozycjonowanie jest usługą bardzo rozłożoną w czasie, gdyż czas oczekiwania na uzyskanie pierwszych efektów to około 3- 4 miesięcy. Dlatego też, najczęściej umowy z agencjami są zawierane na długo- na przykład na minimum rok czasu i na to też dobrze jest być przygotowanym. Skuteczne pozycjonowanie stron pozwala więc osiągnąć wiele, ale z pewnością nie jest to usługa, którą można po prostu włączyć w dowolnym momencie, aby móc od razu czerpać korzyści z tej formy reklamy.

Kampanie linków sponsorowanych

Jest to możliwość wyświetlania reklam sponsorowanych, które pojawiają się użytkownikom nad, obok lub pod organicznymi wynikami wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. W przypadku Google Ads mamy podpisane, że te reklamy są sponsorowane- w przypadku pozycjonowania nie każdy użytkownik ma taką świadomość, że kolejność poszczególnych pozycji w wynikach wyszukiwania jest efektem czyiś działań. W przypadku Google Ads, wystarczy wybrać interesujące nas słowa kluczowe, stworzyć teksty reklam, a następnie płacić określoną, wybraną przez nas kwotę. Już właściwie po tych kilku czynnościach można wyświetlać się w wyszukiwarce. Jak więc widać, stworzenie podstawowej kampanii samodzielnie nie jest trudne, a wyświetlanie reklam jest możliwe od ręki, niemalże natychmiast. Jest to więc dobra forma reklamy dla tych przedsiębiorców, którzy właśnie wystartowali ze stroną i chcieliby niemalże natychmiast zainteresować nią odbiorców.

Dobrą strategię stanowi także połączenie tych dwóch usług. Z Linków sponsorowanych możemy bowiem korzystać do momentu, aż usługa pozycjonowania nie da nam zadowalających rezultatów. Wówczas możemy niemalże od razu zaistnieć w sieci, przy okazji testując zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie. Sami też będziemy mogli przekonać się o skuteczności obu tych kampanii i być może wybrać tę reklamę, która naszym zdaniem lepiej sprawdza się w przypadku naszego biznesu.

Post Author: admin